Verantwoordelijken voor het ledensecretariaat van hun club kunnen hier inloggen op het ledenprogramma Axoclub.
Via onderstaande filmpjes gidsen we jou doorheen jouw taken als verantwoordelijke ledensecretariaat in Axoclub.
Meer info nodig? Contacteer ons hier!
Wanneer een lid zich wenst in te schrijven bij een club, dan zal hij/zij een inschrijvingsformulier dienen in te vullen. Aan de hand van dit document verklaart het lid zich ook akkoord met de privacyverklaring.
Wanneer een lid zijn licentie kwijt is of de licentie is gestolen, kan er een duplicaat aangevraagd worden aan de hand van onderstaand document.
Aanvraag voor uitzonderlijke deelname van minderjarige leden aan alle petanque activiteiten.
Een speler kan jaarlijks zijn lidmaatschap bij zijn club en/of de federatie opzeggen.
Dit kan tijdens de transferperiode van 16 maart tot en met 15 april. De vrijheidsaanvraag moet gebeuren binnen de voorgeschreven periode. Een opzeg die te vroeg of te laat gebeurt, is niet geldig. De speler zal een sportseizoen lang moeten wachten om een nieuwe opzeg te kunnen doen.
Onderstaand document dient in tweevoud ingevuld te worden en dient aangetekend verstuurd te worden.
Men kan vanwege uitzonderlijke omstandigheden transfereren. Die transfer kan aangevraagd worden aan de hand van onderstaand document. Dit document dient ondertekend opgestuurd te worden naar de federatie. De aanvraag zal eerst voorgelegd dienen te worden aan het bestuursorgaan. Pas wanneer het BO groen licht geeft, kan de transfer doorgaan.
Het document dient getekend en goedgekeurd te worden door de club die men verlaat en door de nieuwe club.
Voor een bijzondere transfer geldt geen speciale transferperiode.
Redenen voor een bijzondere transfer zijn:
Verhuis: wanneer je door een verhuis dichterbij een nieuwe club woont dan je huidige club, kan je een bijzondere transfer aanvragen. Hiervoor dien je een attest van de gemeente bij de aanvraag toe te voegen.
Inactiviteit club: wanneer een club ophoudt met bestaan, kan je een bijzondere transfer aanvragen. Echter worden de leden bij stopzetting van een club automatisch vrij gezet door de federatie.
Verhuis club: wanneer de club wijzigt van locatie en daardoor de afstand te ver is om nog naar de desbetreffende club te gaan, kan men een aanvraag indienen.
Wanneer een speler wenst te transfereren van de Vlaamse naar de Waalse federatie (of omgekeerd), dan zal dit ook binnen de periode van 16 maart tot en met 15 april dienen te gebeuren.
Hieronder vindt u het document dat daarvoor dient gebruikt te worden.
Het document wordt door de oude en de nieuwe club (of leden) en door de aangesloten speler ondertekend. Het formulier wordt naar het secretariaat van de federatie gezonden die men verlaat; de transfer is pas volledig als ook beide federale voorzitters het formulier ondertekend hebben.
Een internationale transfer van een speler tussen federaties, waarvan er minstens één lid is bij de CEP, is enkel mogelijk na het verkrijgen van het ‘Europees transfer certificaat’. Hoe bekom je dit certificaat?
Bijkomende uitleg vind je op de website van de CEP.
De transferperiode binnen de PFV vindt één keer per jaar plaats. De periode start op 16 maart en loopt tot 15 april, hieronder kan u de nodige uitleg terugvinden.
Dankzij jouw lidmaatschap bij de PFV geniet je van een ongevallenverzekering. Indien je iets tegen komt, kan je een ongevallenformulier invullen en opsturen naar het secretariaat van de PFV. Wij nemen de nodige acties naar de verzekeringsmaatschappij toe. In het document ‘wat te doen na een ongeval’ kan je alles stap voor stap nog eens nalezen.